Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Rerre - 26 mars 2009 11:34

Hej på er, nu var det ett tagsen jag la in några bilder.

Förra veckan var jag och Lena och hälsade på Ingrid. Hon hade skaffat ett gäng ovanliga husdjur till sej och sin familj :-)

Dom benämns med ett gemensamt namn som vandrande pinnar, men alla är inte av samma "ras". Hon har även bebisar av den ena sorten som heter -Trachyaretaon Brueckneri, se bilderna 8, 9, hon säljer bebisarna för 30 kr styck.


Extatosoma Tiaratum. Det är bara honor och dom lägger bara hon-ägg, det blir alltså inga hanar av ungarna (skumt).


Extatosoma Tiaratum


Heteropteryx Dilatata, hona.


Heteropteryx Dilatata, hane.


Extatosoma Tiaratum


Extatosoma Tiaratum


Extatosoma Tiaratum


Trachyaretaon Brueckneri. Den stora pinnen är hona och är 16-17 cm lång och den lilla på hennes rygg är hanen och är mindre än hälften så stor.


Trachyaretaon Brueckneri, bebis


Phyllium Giganteum (vandrande löv)


Phyllium Giganteum, visst är det vandrande lövet söt?


Fast jag tror nog att ja nöjer mej med min lille Kalle :-)


Trevligt väder på Er...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards