Direktlänk till inlägg 3 september 2008

Köpt valp på Alfahonans Kennel igår 2008-09-03

Av Rerre - 3 september 2008 20:29

Åhh, nu har vi köpt en hund, men det satt långt inne. Kännde att jag var friare utan djur, men, men. Ingen är ju sämre än att man kan ändra sej. Både jag och Bosse är mer för stora hundar, men rent praktiskt så är det ju lättare med en mindre hund. Jag behöver ju inte sakna stora hundar för ja brukar ju träffa Elisabeth´s Dogue de Bordeaux´er ofta.

Jag åkte hem till Bittan och skulle lämna tidningar till henne och så mötte ja Arkin, sen va det kört.

Bosse smalt också, så nu har vi blivit hundägare igen.

Här är bilder från Alfahonans Kennel när vi hälsade på och när vi hämtade hem Arkin.


Detta är våran Arkin.

Ett riktigt yrväder.


 Nu har Arkin kommit hem.


 Valpen´s nya säng, han är jättetrött.


 Han gillar att bli kliad på magen, sööt ungen.


 

 Bosse & Arkin i vårat kök på Orust.


 Här är jag och sötnosen, herreguu så go han e´


Han är helt utslagen, gott att sussa i soffan :-)


 Bittan & sonen Jack med några av valparna.


Arkin och den valpen som har mest vitt på sej, sover i Bittans knä.


 Landseertiken diar två av sina 10 valpar.


 Här är Arkin och den lilla tiken (svartvit) som bittan skall behålla själv.

Det blir mycket djur i den familjen :-)


 Många att krama...


Arkin och en av Landseervalparna leker.


 Gunnar (Bittan´s man) leker med busfröna. Här är det inga lugna stunder, möjligtvis på dasset :-))


 Bosse håller Titti, det är Arkins mamma.


 Titti och hennes 4 ungar.


 Amos ser inte glad ut åt alla hundar (av rasen Main con).


 Landseervalparna


 Phalénevalparna i sin låda. Nu ska vi ta en därifrån och ta med oss hem.


 Bosse har lyft upp han ur lådan, nu ska vi åka hem.


 Bilden tog jag ifrån bilen när vi åkte.


Må så gott


 
 
Bittan och alla valparna

Bittan och alla valparna

3 september 2008 22:18

Så fina kort! Lycka till med lille Arkin. Jag är så glad att han får bo hos er! Jag vet ju att bättre kan han inte få det. Massa kramer från oss.

http://www.alfahonans.se

 
elisabeth v

elisabeth v

3 september 2008 23:01

Åååååhh så söt han är den lille snutten :-)
Ser fram emot att få träffa han.
Håller med Bittan, han kan inte få det bättre :-)

Ja nu så har Morgan bara 2 dagar kvar här hemma...lite sorgset :-( får passa på att njuta av han, skönt att veta att han hamnar i närheten i alla fall.

Syns snart
Kram Elisabeth

http://www.bordeauxdogue.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rerre - 4 oktober 2010 13:36

I torsdags satt jag hundvakt hos Kennel Hjärtekulla. Gunnels valpar är helt bedårande, men vilket himmla liv dom för när dom vaknar    Videofilmerna har jag på Facebook. Det är så krångligt att lägga in filmer här.   Avslappnat ryggläge. Hä...

Av Rerre - 21 september 2010 13:27

Äntligen har jag tagit mej i kragen och börjat Blogga lite igen. Igår samlades vi nere på Smarholmens parkering. Sen lufsade vi runt lite och kom så småningom fram till Fläskvik och därifrån över till Larvik å där stannade vi och fikade. Lite bil...

Av Rerre - 25 februari 2010 13:49

Kerstin och Lilleman har varit sen i Söndags och hälsat på mej å Kalle. Idag så följde Kerstin med mej och Barbro ut och motionerade hundarna.     Kalle & Otto, sååå söta dom é...  *   Kerstin & Lilleman   *   Närmast, Otto, Lill...

Av Rerre - 20 februari 2010 14:13

Snö, snö, snö, härligt. Jobbigt att skotta, meeen man får se det som ett träningspass      Kolla in Emmas husblogg (se höger sida under länkar) snacka om att dom har fått snö. Snön som föll inatt räckte ända upp till bilens fönster !!!   Bo...

Av Rerre - 6 februari 2010 12:26

Igår gick Lena, jag, Elisabeth och alla hundarna till Nellyviken. Vi gick över isen till en ö och där fikade vi. Ett jädrans pulsande i hög snö, man blev ju nästan svettig. Hundarna va på högvarv, dom älskar verkligen detta det märktes på dom. Över...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards